Reklamációs szabályzat

I. Az eladó azonosítása

1.1. Ezen panaszkezelési szabályzat (a továbbiakban: „SZR”) szabályozza a jogviszonyokat az alábbi társasággal:

Cég neve: Ant Media Kft.

Székhely: Komenského 337/4, Nedožery-Brezany 972 12, Szlovákia

Cégjegyzékszám: Trencsén Megyei Bíróság, Cégjegyzéki Osztály, Cégjegyzékszám 28392/R

IČO: 47226803

Adószám: 2023799041

ÁFA-azonosító szám: SK2023799041

Számlaszám: 126000161919610018871440

Az eladó hozzáadottérték-adó fizetője.

(a továbbiakban: „Eladó” vagy „Kereskedő”) és minden olyan személy között, aki a Eladó által az Eladó weboldalán kínált termékek vásárlója, és aki a jelen Általános Szerződési Feltételek további rendelkezéseinek és a fogyasztót meghatározó vonatkozó törvényeknek, különösen a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályainak, nevezetesen a következő törvényeknek megfelelően fogyasztói jogállásban jár el: 108/2024 Z. z. a fogyasztóvédelemről és egyes törvények módosításáról, hatályos változatában, 40/1964 Z.z. a polgári törvénykönyvről (a polgári törvénykönyvről) hatályos változatában, a jelen reklamációs szabályzat 4.4. pontjában meghatározott kivétellel, amely a kereskedő és a vevő közötti jogviszonyt szabályozza, amennyiben a vevő nem fogyasztói jogviszonyban van.

1.2. Az eladó e-mailes és telefonos elérhetősége:

Email: info@softoria.hu

1.3 A levelek, reklamációk, szerződés felmondások elküldésének címe:

Ant Media Kft., Komenského 337/4, Nedožery-Brezany 972 12, Szlovákia

 

II. Alapvető rendelkezések

2.1. Ez a reklamációs szabályzat a fogyasztóként eljáró vásárlók és a kereskedő közötti jogviszonyokat szabályozza.

III. A hibákért való felelősség jogának érvényesítése

3.1.A vevő csak akkor érvényesítheti a hibákért való felelősség jogait, ha a hibát haladéktalanul, legkésőbb a termék átvételétől számított 24 hónapon belül jelenti a eladónak. Ha a vevő a hibát nem jelenti be ezen időtartamon belül, a hibákért való felelősség jogai megszűnnek.

IV. Felelősség a hibákért

4.1. Az eladó felelős minden olyan hibáért, amely az eladott áruban a szállításkor fennáll, és amely a szállítástól számított két éven belül jelentkezik.

4.2. Ha a vásárlás tárgya digitális elemekkel rendelkező termék, amelynek digitális tartalmát vagy digitális szolgáltatását a megállapodott időtartam alatt folyamatosan kell szállítani, az eladó felelős minden olyan digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hibájáért, amely a megállapodott időtartam alatt, de legalább a digitális elemekkel rendelkező termék szállításától számított két éven belül jelentkezik vagy nyilvánul meg.

4.3.Használt termékek esetében a felek a 4.1. és 4.2. pontokban meghatározottnál rövidebb, de a termék átadásától számított egy évnél nem rövidebb felelősségi időt állapodhatnak meg az eladó hibákért való felelősségére vonatkozóan.

4.4. Az eladó felelős minden olyan hibáért, amely az eladott áruban a vevőnek történő átadáskor fennáll, és amely az áru átadásától számított 6 hónapon belül jelentkezik, amennyiben a vevő nem fogyasztói minőségben jár el.

V. Jogok a hibákért való felelősségből

5.1. Ha az eladó felelős az eladott dolog hibájáért, a vevőnek joga van a hiba kijavítására vagy kicserélésére, a vételár megfelelő csökkentésére, vagy a vételi szerződéstől való elállásra.

5.2.A vevő megtagadhatja a vételár vagy annak egy részének megfizetését, amíg az eladó nem teljesíti a hibákért való felelősségéből fakadó kötelezettségeit, kivéve, ha a vevő a hiba észlelésének időpontjában késedelmes a vételár vagy annak egy részének megfizetésével. A vevő a vételárat a eladó kötelezettségeinek teljesítése után haladéktalanul megfizeti.

5.3.A vevő csak akkor érvényesítheti a hibákért való felelősség jogait, beleértve a 5.2. pont szerinti jogot is, ha a hibát a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül, legkésőbb a 4.1–4.3. pontban meghatározott határidő lejárta előtt jelenti.

5.4.A hibákért való felelősség jogainak érvényesítése nem zárja ki a vevő jogát a hibából eredő kár megtérítésére.

VI. Hiba kijelölése

6.1. A hibát bármelyik eladó üzletében, egy másik személynél, akiről az eladó a szerződés megkötése vagy a megrendelés elküldése előtt tájékoztatta a vevőt, vagy távközlési eszközökkel az eladó székhelyén vagy üzleti helyén, vagy egy másik címen, amelyről az eladó a szerződés megkötésekor vagy a szerződés megkötése után tájékoztatta a vevőt.

6.2. Ha a vevő postai küldeményben reklamálta a hibát, amelyet az eladó nem volt hajlandó átvenni, a küldemény a visszautasítás napján kézbesítettnek minősül.

6.3. Az eladó a vevőnek a hiba észlelését követően haladéktalanul írásbeli visszaigazolást ad a hiba észleléséről. Az eladó a hiba bejelentéséről szóló igazolásban megjelöli azt az időtartamot, amelyen belül a hibát a 40/1964 sz. törvény 507. § (1) bekezdésének megfelelően, a polgári törvénykönyv hatályos változatában, kijavítja. Az előző mondatban meghatározott határidő nem lehet hosszabb 30 napnál a hiba észlelésének napjától számítva, kivéve, ha a hosszabb határidő objektív okból indokolt, amelyre az eladó nincs hatással.

6.4. Ha az eladó elutasítja a hibákért való felelősséget, az elutasítás okát írásban közli a vevővel. Ha a vevő akkreditált személy, engedélyezett személy vagy bejelentett személy által kiadott szakértői vélemény vagy szakértői állásfoglalás alapján bizonyítja az eladó felelősségét a hibaért, akkor a hibát ismételten kifogásolhatja, és az eladó nem utasíthatja vissza a hibáért való felelősséget; a hibának ismételt kifogásolására a 108/2024 sz. törvény 621. § (3) bekezdése a fogyasztó védelméről és egyes törvények módosításáról, hatályos változatában nem vonatkozik. A fogyasztó szakértői vélemény és szakértői állásfoglalás költségeire a 40/1964 sz. törvény 509. § (2) bekezdése vonatkozik. Polgári törvénykönyv, hatályos változatban.

6.5. Ha a szerződés megkötése előtt, vagy ha a szerződés a vevő megrendelése alapján jön létre, a megrendelés elküldése előtt az eladó tájékoztatta a vevőt, hogy a hibákat más személynél is lehet reklamálni, akkor e személy cselekménye vagy mulasztása a hibákért való felelősség tekintetében az eladó cselekményének vagy mulasztásának minősül.

VII. A hiba kijavítása

7.1.A vevőnek joga van választani a hiba kijavítását a termék cseréjével vagy javításával. A vevő nem választhat olyan hiba kijavítási módot, amely nem lehetséges, vagy amely a másik hiba kijavítási módhoz képest a vevőnek aránytalan költségeket okozna, figyelembe véve az összes körülményt, különösen a hibátlan áru értékét, a hiba súlyosságát és azt, hogy a másik hibaelhárítási mód jelentős nehézségeket okozna-e a vevőnek.

7.2. Az eladó megtagadhatja a hiba kijavítását, ha a javítás vagy csere nem lehetséges, vagy ha az a körülményekhez képest aránytalan költségekkel járna, beleértve a 7.1. pont második mondatában foglaltakat is.

7.3. Az eladó a vevő által észlelt hibát ésszerű határidőn belül, saját költségén, ingyenesen és a vevőnek komoly nehézségeket okozás nélkül, figyelembe véve a termék jellegét és a vevő által a termékkel szemben támasztott követelményeket, kijavítja vagy kicseréli.

7.4. Javítás vagy csere céljából a vevő átadja vagy hozzáférhetővé teszi a terméket az eladónak vagy a 108/2024 sz. törvény 622. § (5) bekezdése szerinti személynek a fogyasztóvédelemről és egyes törvények módosításáról szóló, hatályos változatában. A termék átvételének költségeit az eladó viseli.

7.5. A eladó saját költségén szállítja a javított vagy pótolt terméket a vevőnek, ugyanolyan vagy hasonló módon, ahogyan a vevő a hibás terméket szállította, ha a felek másképp nem állapodnak meg. Ha a vevő a tárgyat a vétel napjától számított hat hónapon belül nem veszi át, az eladó eladhatja azt. Ha a tárgy nagyobb értékű, az eladó előzetesen értesíti a vevőt a tervezett eladásról, és megfelelő további határidőt biztosít neki a tárgy átvételére. Az eladó az eladás után haladéktalanul kifizeti a vevőnek az áru eladásából származó bevételt, levonva belőle az áru tárolására és eladására felhasznált ésszerű költségeket, ha a vevő a bevételből való részesedéshez való jogát a vevő által az áru eladásának szándékáról szóló értesítésben megadott ésszerű határidőn belül érvényesíti. Az eladó saját költségén megsemmisítheti a tárgyat, ha az eladás nem sikerült, vagy ha a várható eladási ár nem fedezi az eladó által a tárgy tárolására ésszerűen felmerült költségeket és az eladó által az eladásra feltétlenül felmerült költségeket.

7.6.A hibák kijavításakor az eladó gondoskodik a hibás termék eltávolításáról és a javított vagy pótolt termék beszereléséről, ha a csere vagy javítás megköveteli a hibás termék eltávolítását, amelyet annak jellegének és rendeltetésének megfelelően szereltek be, mielőtt a hiba megnyilvánult. Az eladó és a vevő megállapodhatnak abban, hogy a vevő gondoskodik a termék eltávolításáról és a javított vagy pótlólagos termék beszereléséről, az eladó költségére és kockázatára.

7.7. Ha a hibát a termék cseréjével szüntetik meg, az eladó nem jogosult a termék rendes elhasználódásából eredő kár megtérítésére, valamint a termék cseréje előtti rendes használatáért járó ellentételezésre.

7.8.Az eladó felelős a csereáru hibáiért a 108/2024 sz. törvény 619. §-a szerint, amely a fogyasztóvédelemről és egyes törvények módosításáról szól, hatályos változatában.

7.9.A vevő jogosult a vételárból megfelelő kedvezményre, vagy a vételi szerződéstől elállhat anélkül, hogy a 40/1964. sz. törvény 517. § (1) bekezdése szerinti további megfelelő határidőt biztosítana, ha

a) az eladó nem javította ki és nem cserélte ki a terméket,

b) az eladó nem javította ki és nem cserélte ki a terméket a 108/2024 sz. törvény 623. § (4) és (6) bekezdésének megfelelően, amely a fogyasztóvédelemről és egyes törvények módosításáról szól, hatályos változatában,

c) az eladó megtagadta a hiba kijavítását a 108/2024 sz. törvény 623. § (2) bekezdése szerint, amely a fogyasztóvédelemről és egyes törvények módosításáról szól, hatályos változatában,

d) a dolog javítás vagy csere ellenére is ugyanazzal a hibával rendelkezik,

e) a hiba olyan súlyos, hogy az azonnali árengedményt vagy a vételi szerződés felmondását indokolja, vagy

f) az eladó kijelentette, vagy a körülményekből egyértelműen kitűnik, hogy a hibát nem fogja megfelelő időn belül vagy a vevő számára komoly nehézségek okozása nélkül kijavítani.

7.10.A vételárból történő levonásnak arányosnak kell lennie az eladott dolog értékének és annak az értéknek a különbségével, amelyet a dolog hibátlan állapotban képviselne.

7.11.A vevő nem léphet vissza a vételi szerződéstől a 7.9. pont szerint, ha a vevő közre működött a hiba keletkezésében, vagy ha a hiba elhanyagolható. A bizonyítási teher, hogy a vevő közre működött a hiba keletkezésében, és hogy a hiba elhanyagolható, az eladót terheli.

7.12.Ha a szerződés több tárgy megvásárlására vonatkozik, a vevő csak a hibás tárgyra vonatkozóan mondhatja fel a szerződést. A többi tárgyra vonatkozóan csak akkor mondhatja fel a szerződést, ha ésszerűen nem várható, hogy a hibás tárgy nélkül is meg kívánja tartani a többi tárgyat.

7.13.A szerződéstől vagy annak egy részétől való elállás után a vevő a terméket a eladó költségére visszaküldi a eladónak. Az eladó gondoskodik a termék eltávolításáról, amelyet a hibája megnyilvánulása előtt a termék jellegének és rendeltetésének megfelelően szereltek be. Ha az eladó a terméket megfelelő határidőn belül nem távolítja el, a vevő gondoskodhat a termék eltávolításáról és az eladóhoz történő szállításáról az eladó költségére és kockázatára.

7.14.A szerződés felmondását követően az eladó legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a vevőnek a vételárat, attól az időponttól számítva, amikor a tárgyat visszaküldték az eladónak, vagy attól az időponttól számítva, amikor a vevő igazolta, hogy a tárgyat elküldte az eladónak, attól függően, hogy melyik időpont a korábbi.

7.15.Az eladó visszatéríti a vételárat a vevőnek, vagy a vételárból levonja a kedvezményt ugyanolyan módon, ahogyan a vevő a vételárat fizette, ha a vevő kifejezetten nem ért egyet más fizetési móddal. Az összes fizetési költséget az eladó viseli.

7.16.Az eladó nem jogosult a tárgy szokásos elhasználódásából eredő kár megtérítésére és a vételi szerződés felmondása előtti szokásos használatért járó ellentételezésre.

VIII. Felelősség a digitális teljesítés hibáiért

8.1.A kereskedő felelős minden olyan hibáért, amely a digitális teljesítésben a szállításkor fennáll, és amely a szállítástól számított két éven belül jelentkezik, ha egyszeri vagy több részből álló digitális teljesítésről van szó.

8.2.A kereskedő a fogyasztó által észlelt hibát ésszerű határidőn belül, ingyenesen és a fogyasztó számára komoly nehézségek okozása nélkül orvosolja, figyelembe véve a digitális teljesítés jellegét és azt a célt, amelyre a fogyasztó a digitális teljesítést igényelte.

8.3.A kereskedő megtagadhatja a hiba kijavítását, ha az nem lehetséges, vagy ha az minden körülményt figyelembe véve, különösen a hibátlan digitális teljesítés értékét és a hiba súlyosságát tekintve, aránytalan költségekkel járna.

IX. Felelősség a szolgáltatás hibáiért

9.1.A vállalkozó felelős az áru átvételekor fennálló hibákért.

9.2.Ha a hiba a megrendelő által történő átvétel napjától számított 24 hónap elteltével jelentkezik, akkor feltételezhető, hogy a hiba már az átvételkor is megvolt. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az ellenkezője bizonyítható, vagy ha ez a feltételezés összeegyeztethetetlen a dolog vagy a hiba jellegével.

X. Záró rendelkezések

10.1. Ez a reklamációs szabályzat a weboldal Általános üzleti feltételeinek és Adatvédelmi irányelveinek és tájékoztatójának szerves részét képezi. A dokumentumok – az Általános üzleti feltételek és a weboldal Adatvédelmi irányelvei és tájékoztatója – a Eladó weboldalán kerülnek közzétételre.

10.2.Ez a reklamációs szabályzat a Vevő weboldalán történő közzétételével, 2024.08.21-én lép hatályba.